پارلمان زباله نوزاد کنترل انتقال بیمارستان

پارلمان: زباله نوزاد کنترل انتقال بیمارستان کیسه زباله نوزاد تازه متولد شده اخبار حوادث

گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری سلطه نداشتن نوید محمدزاده و مهناز افشار

«الیور توئیست» حسین پارسایی اثری متن محور نیست، ولی در حوزه کارگردانی و شمایل بصری اجرا و خلق پرده های عظیم و مسحور کننده حرف های بسیاری جهت گفتن دارد. این نمای

سلطه نداشتن نوید محمدزاده و مهناز افشار

سلطه نداشتن نوید محمدزاده و مهناز افشار

عبارات مهم : مخاطب

«الیور توئیست» حسین پارسایی اثری متن محور نیست، ولی در حوزه کارگردانی و شمایل بصری اجرا و خلق پرده های عظیم و مسحور کننده حرف های بسیاری جهت گفتن دارد. این نمایش تمام تلاشش را معطوف به اجرایی پر و پیمان از متنی بارها مرور شده است جهت مخاطب کرده و در این مسیر از حضور اشخاص شاخص سینمایی در میان بازیگران پر تعداد کار و گنجاندن تک دیالوگ ها و موقعیت های سطحی و کوچه بازاری جهت جلب رضایت مخاطب کمتر حرفه ای تاتر فروگذار نکرده است.

سلطه نداشتن نوید محمدزاده و مهناز افشار

سوال اینجاست که مرز فراموشی متن و پرداختن صرف به فرم با چاشنی شوخی های جنسی و پیامکی و جلب نظر مخاطب کجاست؟

«الیورتوئیست» که پارسایی کارگردانی کرده است و هوتن شکیبا، نوید محمدزاده، مهناز افشار، داریوش موفق و گروه بزرگی از دیگر بازیگران سینما و تئاتر کشور عزیزمان ایران اجرایش می کنند، تنها رگه هایی از داستان مهم نوشته چارلز دیکنز را نمایندگی می کند و خالقین آن با تکیه بر دانستگی مخاطب و آگاهی اش از داستان اصلی، بسیاری از موقعیت های داستانی را از بین بردن کرده اند و تنها با اشاره ای گذرا به روابط میان شخصیت ها و کنش و تصویر العمل هایی آنها در موقعیت های مختلف، تمام هم و غم و انرژی ارزش را بر اجرای وزین، شکیل، خیره کننده، کم اشتباه و تاثیرگذار نمایش در بستر نورپردازی و دکوری چشم نواز و خیره کننده و اجرای متوازن موزیکال گروه بازیگران و گروه موزیک زنده متمرکز کرده اند.

«الیور توئیست» حسین پارسایی اثری متن محور نیست، ولی در حوزه کارگردانی و شمایل بصری اجرا و خلق پرده های عظیم و مسحور کننده حرف های بسیاری جهت گفتن دارد. این نمای

اغراق نیست اگر بگوییم «الیور توئیست» از حیث کیفیت و امتزاج همگن میام طراحی صحنه و لباس، نورپردازی، طراحی حرکت و اجرای بازیگران و البته هم داستانی بیان و موزیک در سایه نظم هارمونیک میان متن، حرکت و اجرای باشکوه موزیک، یکی از استاندارد ترین اجراهای صحنه ای تئاتر کشور عزیزمان ایران تا به امروز است.

نکته قابل توجه دیگر در این کار، سلطه نداشتن بازیگرانی که محور تبلیغات کار هستند، بر روی صحنه هست. نوید محمدزاده و مهناز افشار بی آنکه برتری خاص ای نسبت به سایر بازیگران داشته باشند، در کار حاضرند. تنها هوتن شکیبا است که به علت پر رنگ تر بودن نقشش در متن، مجال زیاد و بهتری جهت عرض اندا م پیدا کرده و به حق اجرای خوبی هم داشته هست. مراد اینکه علی رغم تبلیغات محیطی کار، حضور محمدزاده و افشار نیست که تمام نظرها را به خود جلب می کند، بلکه کلیت اجرای بازیگران (به طور خاص دو بازیگر کودک نمایش) و اجرای گروه موسیقی است که وزن حاضر را به کار بخشیده است.

سلطه نداشتن نوید محمدزاده و مهناز افشار

در مجموع باید گفت «الیور توئیست» از منظر ابعاد اجرا و فضاسازی، واجد تازگی های بسیاری است که در مواجهه نخست مخاطب را قانع می کند تا از ضعف در حوزه متن و اشارات سطحی و بازاری اش چشم پوشی کند و تجربه ای فراتر از سطح تئاتر کشور عزیزمان ایران (از منظر پروداکشن) را در زمانی طولانی ولی غیر ملال آور پذیرا باشد. ولی نباید از نظر دور داشت که متن در این نمایش تقریبا به فراموشی سپرده شده است است که این نقصان کمی نیست.

محمدرضا مقدسیان – خبرآنلاین

«الیور توئیست» حسین پارسایی اثری متن محور نیست، ولی در حوزه کارگردانی و شمایل بصری اجرا و خلق پرده های عظیم و مسحور کننده حرف های بسیاری جهت گفتن دارد. این نمای

واژه های کلیدی: مخاطب | نمایش | بازیگران | مهناز افشار | نوید محمدزاده | بازیگران سینما | اخبار فرهنگی و هنری

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs